Design och flyktingproblematiken

 
Egna lösningar är bästa alternativet på livet. Jag tror inte att någon annan 
kan styra mig att bli lycklig. Ett enkelt liv utan åtbörder utan krav på andra
är bästa receptet. Jag har alltid gått mina egna vägar från tidig ålder och nu
har jag uppnått en hög ålder och blivit vis. Fast man behöver inte vara vis
även om man är klok. Ibland undrar jag om politikerna är riktigt kloka. Min
matematik angående flyktingproblematiken går ut på att minst 70% av dessa
stackare som flyr från krig och ondska är tvingade att arbeta när dom kommer
till vårt land och har lärt sig språket. Verkligheten ser inte ut som det skulle 
bli så om 5 år. Vi kommer att ha en underklass arbetslösa flyktingar som
saknar erfarenhet i ett högteknologiskt samhälle. Frågan är hur vi kan lösa 
problematiken om vi inte höjer skatterna för dom riktigt rika. Gapet mellan rik
och fattig har ökat sen arbetsmarknaden har blivit internationell. Vi i väst rör
oss över gränserna och placerar pengar där dom ger högst avkastning och 
tjänar pengar på krigen som folk flyr från. Våra vapen säljer vi till härdar där
det både förekommer tortyr och utpressning. Folk flyr och rikedomen i våra
länder ökar och den vanliga människan lever med skulder. Både ekonomiska
och känslomässiga. Jag mår illa när man pratar om snabbspår in i arbetsmark-
naden. Vem vill tillverka en spis hos oss när man monterar den 60% billigare
i något annat land. Och då talar jag om Europa. Kommande generationer kommer
att få det tufft när dom behöver arbete. Alla kan inte arbeta på Volvo. Ericsson
försvann i djupet men politikerna fortsätter att simma i pengar som dom får
av hedliga människor som fortfarande har ett arbete. Det designade samhället
gäller inte för dom eller för flyktingarna.

Kommentera här: